امروز :
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدآیت یادواره آیت بصیرت با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهیدآیت در شامگاه ۱۴ آذرماه ۹۸، مصادف با شام میلاد امام حسن عسکری علیه السلام در تالار همایش های شهروند نجف آباد برگزار شد.

در این برنامه که باحضور مردم و مسئولین شهرستان برگزار گردید، حجةالاسلام حسناتی، امام جمعه نجف آباد ضمن ایراد سخنرانی به تبیین شخصیت والا و نقش انکارناپذیر استاد شهید آیت در روند پیروزی انقلاب اسلامی و وقایع پس از آن پرداخت. تاکید ویژه شهید بر گنجاندن اصل متعالی ولایت فقیه در جریان تدوین قانون اساسی از نکات مهم دیگری بود که امام جمعه نجف آباد به آن اشاره کرد. در ادامه برنامه، جواد موگویی، پژوهشگر جوان و نویسنده کتاب اسرار آیت ضمن بیان گوشه هایی از تاریخ سیاسی قبل و بعد از انقلاب، به بیان زوایای کمتر دیده شده از زندگی سیاسی استاد شهید دکتر سید حسن آیت پرداخت که   در پایان مورد تقدیر و تشویق حاضرین  قرار گرفت. پخش نماهنگ های تولیدی ستاد یادواره، اجرای زنده گروه همنوایی بین المللی شمیسا، تقدیر از خانواده شهید و حاشیه نگاری و مستندسازی گروه مستندساز دانشگاه فرهنگیان شهید آیت از دیگر برنامه های این یادواره بود.
 
سخنرانی متفاوت در یاواره شهید آیت در نجف آباد

سالن شهروند فرهنگسرای خارون نجف آباد، از حوالی ساعت ۷ شب پنج شنبه چهاردهم آذر ماه ۹۸ میزبان یادواره یک شهید بود. یادواره ای برای یک شهید متفاوت که حتی در شهر خودش چندان شناخته شده نیست.

در این برنامه که با اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و مجازی خوب در کنار محتوای قابل توجه و طی چندین ماه برنامه ریزی و تلاش برگزار شد، یک جوان #مستند_ساز حرف هایی زد که به جرات می توان ادعا کرد که در چند سال اخیر کمتر شاهد بیان آن ها در نجف آباد بوده ایم.
جواد_موگویی سازنده مستند و نویسنده کتاب «اسرار آیت»، از شهید دکتر #سید_حسن_آیت و ابعاد شخصیتی مختلف او گفت. از بصیرتش در شناسایی و مقابله با جریان های نفوذی و آینده نگری اش در زمان تدوین قانون اساسی.

موگویی که تاکنون مستند های سیاسی و اجتماعی مختلف ساخته، با اشاره به آغاز ساخت مستندش از شهید آیت در سال ۸۸ گفت: خیلی تعجب کردم که راجع به این شهید که نماینده مجلس بوده، در هیات رییسه خبرنگان قانون اساسی عضویت داشته و جزء شاخص ترین چهره های انقلاب محسوب می شده، تقریبا چیز خاصی در فضای مجازی ما وجود نداشت.

موگویی ادامه داد: آیت را باید یکی از معدود شهدایی دانست که حتی بعد از شهادت شان هم زیر تیغ سانسور و ایراد انواع تهمت ها قرار داشته اند و دلیل اصلی آن را باید روشنگری های این شخصیت بر ضد جریان های نفوذی، ملی گراها و امثال #بنی_صدر دانست.

این مستند ساز جوان از سه اقدام شاخص شهید آیت به عنوان دلایل اصلی دشمنی با او یاد کرد و اظهار داشت: اولین مورد را بایستی مربوط به تلاش منحصر به فرد او در گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی دانست. او همچنین با بصیرت تمام موضوع سپاه را در قانون اساسی آورد تا همانند خیلی از تشکل های مردمی و انقلابی دچار استحاله و نابودی تدریجی به دست دولت ها نشود.

سخنران اصلی یادواره شهید آیت در نجف آباد ادامه داد: دیگر شاهکار آیت را باید افشاگری هویت واقعی بنی صدر و طرفداران او در مقطعی دانست که متاسفانه اکثریت جامعه و حتی بسیاری از شهدای انقلاب از او طرفداری می کردند. او حتی وقتی بازرگان که معادل امروزی اش «محمد مرسی» در مصر است به نخست وزیری ایران رسید، گفته بود «انقلاب اخته شد»
موگویی سومین مقطع حساس تاثیر گذاری شهید آیت را مربوط به انتخاب میر حسین موسوی به عنوان وزیر امور خارجه بعد از فاجعه هفتم تیر سال ۶۰ دانست و اضافه کرد: این شهید بصیر، به خوبی موسوی را شناخته بود و در چندین سخنرانی نسبت به انتخابش هشدار داده بود ولی کسی توجه نکرد تا در نهایت ۲۸ سال بعد همه فهمیدند که پیش بینی های آیت درست بوده است.

این مستند ساز که پنج سال برای نوشتن کتاب و سه سال برای ساخت مستند شهید آیت وقت گذاشته در بخش دیگری از صحبت های خود با هشدار نسبت به تحریف تاریخ معاصر کشور اعلام کرد: مهم ترین ویژگی و دلیل بصیرت شهید آیت، مطالعات زیاد و احاطه او به تاریخ معاصر بود؛ یعنی همان چیزی که نسل جوان ما از آن بی بهره است و به خاطر همین بی اطلاعی می بینید که در حوادث مختلف کشور و حتی منطقه، کسانی که دست به اغتشاش می زنند، جوانان هجده تا بیست و پنج سال هستند.
موگویی همچنین از کار« تبلیغی» بیشتر دستگاه های متولی انتقاد داشت و اضافه کرد: کارمان شده تبلیغ کردن بدون تبیین و روشنگری. هنوز برای نسل جوان مان از منافقین و جنایت های آن ها نگفته ایم. فتنه ۸۸ را روشن نکرده و جواب خاصی برای شبهه افکنی های دشمن نداریم.

 

5 1 1 1 1 1