امروز :
شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مواضع صریح شهید بهشتی علیه آمریکا سرلوحه سیاستمداران شود

شهید بهشتی در دفاع از جمهوری اسلامی و مبارزه با آمریکا بسیار مصمم و جدی بودند و مواضع آتشین و صریح ایشان علیه آمریکا این شیطان بزرگ باید سرلوحه سیاست مداران و دولت مردان امروز جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید آیت از قزوین: سعید ناصرلویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین طی یادداشتی به مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی نوشت: برای شناخت صحیح و درست شخصیت والای شهید بزرگوار، شهید بهشتی باید به منابع درست و قابل اعتماد همچون سخنان امام خمینی(ره) رجوع کنیم.
با رجوع به سخنان امام راحل(ره) پیرامون شهید بهشتی با ابعاد تازه ای از شخصیت ایشان مواجه می شویم.
امام خمینی(ره): بهشتی یک ملت بود.
بهشتی یک ملت بود، چرا؟ مگر بهشتی که بود و چه کرد؟
شهیدبهشتی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های خطیری همچون ریاست شورای انقلاب، رئیس دیوان عالی کشور، نائب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی و .... را بر عهده داشت که علاوه بر اینها ایشان قدرت بسیار زیادی در انجام کارهای سازمان یافته و ایجاد تشکیلات قوی و محکم داشت. ویژگی ایی که کمتر کسی در آن دوران از آن برخوردار بودند و کمتر حاضر بودند در این صحنه خطیر به ایفای نقش بپردازند. فعالیت هایی که سبب تربیت نیروهایی شد که امروز بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب دارند ثمر می دهند.
تمام این ویژگی های خاص شهیدبهشتی همراه ویژگی بزرگ ایشان یعنی شاخص بودن برای مردم سبب شدکه امام راحل(ره) بفرمایند بهشتی یک ملت بود.
اما شاخص بودن یعنی چه و بهشتی شاخص چه موضوعی بود؟
شهید بهشتی در دوران غبار آلود دهه ۶۰ همچون یک شاخص سبب شناخته شدن جبهه انقلاب از منافقین شد و با نثار خون پاکش در این راه این ماموریت آخر را هم به درستی انجام داد. بهشتی با خون خود سبب شد جریان منافقی که در چهره اسلام به فعالیت خود در قالب های مختلف می پرداختند رسوا شوند و خود به عنوان یک شاخص برای تشخیص این موضوع تبدیل شد.
یک جمله دیگر از امام بزرگوار در وصف شهید بهشتی نیز وجود دارد که در تبیین شخصیت ایشان به ما کمک میکند.
امام خمینی(ره): بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان بود.
شهید بهشتی در گفتمان امروز معروف به شهید مظلوم هستند. اما چرا چنین شخصیت والایی آن هم در جمهوری اسلامی مظلوم باشد؟
برای پاسخ به این سوال باید نگاه تاریخی خود را به قبل و بعد از انقلاب اسلامی گسترش دهیم.
شهید بهشتی هم قبل انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مورد تهاجم عناصر ضد انقلاب، منافقین و برخی به ظاهر انقلابی های بی بصیرت بوده اند.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با نقشه ها و توطئه های ساواک و تهمت هایی علیه ایشان سبب بدبینی برخی انقلابیون نسبت به شخصیت ایشان شد به طوری که برخی های از امام خواستند ایشان را از نامزد های مجلس خبرگان قانون اساسی حذف کنند و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در دوران ریاست جمهوری بنی صدر به خاطر دفاع از اصول انقلاب و همچنین مخالفت با اقدامات غلط بنی صدر مورد هجمه ی بنی صدر، مردم بی بصیرت زمانه و
منافقین قرار گرفت و در نهایت در ۷ تیر ۶۰ با عملیات تروریستی در دفتر حزب جمهوری همراه ۷۲ تن از یارانش به فیض شهادت نائل شد.
اما نکته دردناک و قابل تامل در این زمینه این است که امروز بعد از گذشت حدود۳۵ سال از شهادت شهید بهشتی ، ایشان همچنان مظلوم اند‌ آن هم در بین جوانان انقلابی و این موضوع سبب شده جریان انحرافی و غرب گرا در صدد نسبت دادن این شخصیت والا به خود باشد که در اینجا کار ما جوانان انقلابی شناخت صحیح و ابعاد مختلف شخصیت ایشان میباشد.
شهید بهشتی در دفاع از جمهوری اسلامی و مبارزه با آمریکا بسیار مصمم و جدی بودند و مواضع آتشین و صریح ایشان علیه آمریکا این شیطان بزرگ باید سرلوحه سیاست مداران و دولت مردان امروز جمهوری اسلامی باشد.
یکی دیگر از ویژگی های شهید بهشتی ساده زیستی و دوری از تجملات و همچنین ارتباط نزدیک و صمیمی با توده مردم و نخبگان کشور بود که متاسفانه امروزه کمتر در مسئولین اجرایی کشور دیده می شود.
ای کاش امروز هم مسئولین ما بهشتی وار زندگی می کردند و همچون شهید بهشتی به دغدغه های مردم و انقلاب حساس باشند و در جهت اعتلاء روزافزون این نظام الهی بکوشند.
5 1 1 1 1 1