امروز :
شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انقلاب پابرجا خواهد ماند/راه حل برون رفت از مشکلات شناخت افراد درون نظام است

انقلاب پابرجا خواهد ماند/راه حل برون رفت از مشکلات شناخت افراد انقلابی و غیرانقلابی درون نظام است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و دهم گفت: انقلاب ما یک انقلابی متفاوت از نظام های حاکم در دنیا ات که با پیروزی انقلاب جریانات حاکم در دنیا عقیده داشتند این انقلاب حامی و توان ندارد و منتظر شکست ما بودند.

 

به گزارش دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهیدآیت /به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا و به مناسبت روز دانشجو حمید رسایی در جمع دانشجویان این دانشگاه حاضر شد و در سمیناری با عنوان «نقش جریان دانشجویی در چهل سالگی انقلاب اسلامی» سخنرانی کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و دهم با اشاره بهره گیری از مکتب عاشورا، غدیر و انتظار و مهدویت اظهار داشت: این سه مکتب محور اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است و انقلاب ما از خط رسول گرامی اسلام(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت و در زمان غیبت از ولایت فقیه جهت می گیرد .


وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلابی متفاوت از نظام های حاکم در دنیا  ات که با پیروزی انقلاب جریانات حاکم در دنیا عقیده داشتند این انقلاب حامی و توان ندارد و منتظر شکست ما بودند.

رسایی افزود: دشمنان با برنامه ریزی و انجام اقدامات فرهنگی، راه اندازی جنگ های داخلی، بمب گذاری و ترور، کودتاها، جنگ فرسایشی 8 ساله و ... تلاش های زیادی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی انجام دادند که هر کدام از این اتفاقات می توانست یک انقلاب را به فروپاشی بکشاند .


 تقوا، زهد، شجاعت، مدیریت و اجتهاد پنج شرط اساسی برای ولایت فقیه

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: علت شکست انقلاب ها در اکثر کشورهای اسلامی وجود حاکمان و رهبران بی تقوا، دنیاطلب، ترسو، بی مدیریت و ضعیف در درک صحیح دین بوده است. اما در انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مسیر انقلاب ثابت قدم بودند و حرکت 30 ساله رهبری، در مسیر و خط امام است .


رسایی تصریح کرد: طبق نظریه چرخشی انقلاب ها که 4 انقلاب روسیه، انگلیس، فرانسه و آمریکا را کالبد شکافی کرده است، اصول حاکم پیش از انقلاب تغییر می کند که موجب نارضایتی مردم می گردد و اکثر انقلاب های دنیا دچار این آفت ها شده اند.


وی ادامه داد: انقلاب ما از نظریه و قاعده چرخش انقلاب ها پیروی نمی کند، ابداع این انقلاب بر این نظریه نبوده است و انتهای آن نیز بر این نظریه نیست و انقلاب اسلامی ایران بر نفی نظام سلطه و دیکتاتوری و نفی استکبار و استعمار بنا شده است.


وی با بیان اینکهبعد از انقلاب مهمترین گفتمان نفی استکبار و سلطه خارجی بود، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس گفتمان شهادت طلبی، بعد از جنگ گفتمان مبارزه با اشرافیت و بعد از آن دفاع از ارزشها و علم اندوزی مهمترین گفتمان های حاکم بر دانشگاه و جنبش های دانشجویی بوده است و امروز گفتمان استقلال طلبی در حال رشد می باشد و امروز هر جریانی که به دنبال دور کردن دانشگاه و دانشجو از این مسیر باشد دقیقا برخلاف جنبش دانشجویی 16 آذر سال32 حرکت می کند و جنبش دانشجویی باید تکلیف خود را با این مساله مشخص کند.


رسایی گفت: سازش با استکبار هزینه دارد و مقاومت در برابر آنها نیز هزینه دارد اما هزینه های سازش با آمریکا عمیق و مستمر می باشد ولی هزینه های مقاومت سطحی و زود گذر است.


وی با بیان اینکه انقلاب پابرجا خواهد ماند، بیان داشت: شاید پیشرفت ها در برخی مقاطع به کندی صورت گیرد ولی انقلاب ما سرنگون نخواهد شد. کلیت و ساختار انقلاب به درستی بنا شده است.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم و دهم راه حل برون رفت از مشکلات  شناخت افراد انقلابی و غیرانقلابی درون نظام  دانست و افزود: مردم می بایست انتخابشان بر اساس آگاهی و شناخت دقیق باشد. راه حل کشور قبول معاهدات بین المللی نیست و تجربه این را نشان داده است که کشورهای استعماری و غربی به دنبال اهداف خودشان می باشند.


گفتنیست در ابتدای این نشست خانم بهاءالدینی دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان، علیرضا اجرایی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان، فراهانی مسوول هیات های مذهبی دانشجویی، فیوضی نماینده تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا به بیان دیدگاه ها و سوالات خود پرداختند.

 در پایان این نشست حجت الاسلام رسایی به سوالات و ابهامات دانشجویان پاسخ داد.

1 1 1 1 1