امروز :
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند: تهران-تل‌آویو؛ فقط در 7 دقیقه

به گزارش پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید آیت نجف آباد/ایران امروز از چنان توانمندی برخودار شده است که در روز نبرد قادر خواهند بود تمام منافع و پایگاه‌های نظامی نظام سلطه در منطقه و البته وجب به وجب سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها تلاش می‌کند تا سوریه را سکویی برای حمله ایران به اسرائیل معرفی کند و از این موضوع بهره‌برداری‌های انتخاباتی و سیاسی داشته باشد، در سخنانی اذعان کرد که جمهوری اسلامی قدرتمندترین نیروی اسلامی است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که درعرصه سیاست داخلی منزوی و طرد شده است و با داشتن پرونده‌های فسادش از مقبولیت سیاسی در افکار عمومی برخوردار نیست، روز گذشته با تکرار ادعاهای همیشگی علیه کشورمان، گفت که به مقابله با تلاش‌های تهران برای تثبیت نظامی در سوریه ادامه می‌دهد. البته، ارتش رژیم صهیونیستی در این هفته چند تجاوز موشکی به دمشق داشته است که در یکی از این حملات بیش از 30‌موشک به نقاط مختلفی از سوریه شلیک کرد که سیستم دفاع موشکی دمشق توانست بیشتر آن‌ها را رهگیری و منهدم کند که نشان از توانمندی ارتش سوریه در تعیین معادلات نظامی داشت.

 

سؤالات زیادی درباره چرایی افزایش حملات موشکی
رژیم اسرائیل به سوریه مطرح است. اصلی‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که رژیم اسرائیل از انجام این حملات به سوریه چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ و آیا این حملات می‌تواند مقدمه شعله‌ور شدن یک جنگ جدید در منطقه باشد؟ اگر‌چه شلیک تعدادی موشک به سوی دمشق به تلافی و در واکنش به شلیک راکتی سوری به جولان معرفی شد؛ اما در واقع با توجه به حضور نتانیاهو در «چاد» بیش از هرچیز حامل این پیام بود که نخست‌وزیر کنونی چه در کشور باشد و چه نباشد، از اقتدار لازم برای کنترل امور بهره‌مند است و در عین حال بیش از رقبا صاحب صلاحیت برای تصدی کرسی نخست‌وزیری آینده اسرائیل است و نتانیاهو در تلاش است تا از این‌گونه حملات بهره‌برداری انتخاباتی کند؛ چرا که نزد افکار عمومی جامعه خود از محبوبیت برخوردار نیست.
گفته می‌شود ائتلاف حاکم درعرصه سیاسی اسرائیل شکست خورده است و باید انتخابات جدید برگزار شود. نتانیاهو با توجه به پرونده فسادی که اخیراً دادستانی نیز بر آن صحه گذاشته، از شرایط مطلوبی برخوردار نیست. به نظر می‌رسد که نتانیاهو با این اقدامات که مدعی است علیه دشمن اول خود، یعنی ایران در سوریه انجام می‌دهد، تلاش دارد خود را به‌عنوان یک قهرمان نجات‌بخش در جامعه صهیونیستی مطرح کند؛ از این رو است که شاهد لفاظی نتانیاهو درباره تجاوز موشکی به سوریه هستیم و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است برتری ظاهری خود در سوریه را به رخ بکشد. این حمله جدید در حالی است که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز قصد داشت مواضعی در جنوب سوریه را از طریق حملات هوایی مورد هدف قرار دهد؛ اما پدافند هوایی سوریه همه این حملات را دفع کرد.

نتانیاهو: ایران قدرتمندترین نیروی اسلامی است
افزون بر این به گزارش فارس، نتانیاهو در نشست خبری مشترک خود با «پترو پروشنکو» رییس‌جمهوری اوکراین که شامگاه دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، به قدرتمند بودن ایران در میان کشورهای اسلامی اعتراف و اظهار کرد: «ما اکنون از سوی نیروهای اسلامی مورد حمله قرار داریم. قدرتمندترین نیروی اسلامی، ایران است. آن‌ها در حال بلعیدن یک کشور پس از دیگری هستند؛ سوریه، یمن، لبنان، عراق.»

ایران از قدرتمندترین نیروهای مسلح آسیا
اظهارات نتانیاهو تنها اعتراف به قدرت نظامی ایران در منطقه نیست همچنان که نشریه‌ها و رسانه‌های غربی هم اخیراً در گزارش‌هایی نیروهای مسلح ایران را بین ۱۰‌قدرت نخست قاره آسیا برشمردند. نشریه «بیزینس اینسایدر» اخیراً در گزارشی به معرفی قوی‌ترین نیروهای مسلح در بین کشورهای آسیایی پرداخت. در این فهرست نام «ایران» بین ۱۰‌قدرت نخست قرار گرفته است. این نشریه که گزارش خود را به استناد به داده‌های آماری وب‌گاه «گلوبال فایر پاور» نوشته، عنوان داشت: «در این رده‌بندی میزان تسلیحات نظامی، کمیت نیروهای مسلح، وضعیت جغرافیایی، ظرفیت تدارکات، منابع طبیعی در دسترس و وضعیت صنایع نظامی بومی لحاظ شده است.» دراین فهرست نیروهای مسلح روسیه در رتبه نخست قرار گرفته و بعد از آن به ترتیب چین، هند، کره‌جنوبی، ژاپن، ترکیه، ایران، اندونزی، رژیم صهیونیستی و سرانجام پاکستان قرار دارند. از نکات قابل توجه در این رده‌بندی، برتری نیروهای مسلح ایران بر رژیم صهیونیستی است. ایران، در رتبه جهانی این رده‌بندی نیز در جایگاه «سیزدهم» و رژیم صهیونیستی در جایگاه «شانزدهم» قرار دارد.

ایران یکی از ابرقدرت‌های موشکی دنیا
داشتن موشک‌ها و تجهیزات نظامی قدرتمند شروع کافی بود تا همکاری‌ها میان بازوهای قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم‌کم رو به جلو حرکت کند و جاده‌های پر فراز و نشیب اتفاقات و تهدیدات را طی کرده و به جایگاه امروزشان برسند؛ جایگاهی که باعث شده تا هیچ کشوری حتی نتواند و به خود اجازه دهد فکر تجاوز به ایران را در ذهن بپرورد؛ چه برسد بخواهد این کشور را تهدید کند. البته این همکاری و جایگاه باعث شده تا به اذعان کشورهای قدرتمند جهان جمهوری اسلامی ایران به ابرقدرتی در منطقه غرب آسیا بدل شود که می‌تواند امنیت را در این منطقه به وجود آورد.

موشک ایرانی در هفت دقیقه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد
کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته است طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. همچنین در حوزه موشک‌های کروز (زمینی، هواپایه، ساحل به دریا) موشک‌های پدافندی، موشک‌های ضدزره، موشک‌های هواپایه و... نیز دارای توانمندی‌های فراوانی است. قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه‌جانبه در آن زمان توسط سایر کشورها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیروهای مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.
اما نکته واضح این است که ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به‌ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم و موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود. زیرا سرعتی معادل چهار‌هزار و ۳۰۰‌متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰‌دقیقه و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت هفت دقیقه می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران با داشتن بازوان قدرتمندی همچون سپاه پاسداران، ارتش و بسیج موجب شده است تا هیچ کشوری فکر تجاوز به ایران را به ذهن خود
راه ندهد.

روزنامه آمریکایی: ایران مناسب رهبری منطقه
همچنان‌که روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی درباره روابط ایران و آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ کشور مسلمانی به اندازه ایران برای ایفای نقش رهبری در منطقه مناسب نیست، نوشت: اگر رییس جمهور ترامپ خواهان ثبات خاورمیانه است باید به جای خصومت ورزی، با ایران وارد تعامل شود.

5 1 1 1 1 1