امروز :
جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

جمعی از اعضای گروه‌های جهادی در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به ارائه‌ی گزارش اقدامات خود در مناطق محروم و تشریح نظراتشان درباره‌ی این مسئله پرداختند. حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای پس این دیدار، ضمن تقدیر از این جوانان مؤمن انقلابی پیام زیر را خطاب به جهادگران و بسیج سازندگی صادر نمودند.

به گزارش خبرنگار بسیج دانشجویی شهیدآیت جمعی  از اعضای گروه‌های جهادی پنج‌شنبه شب (۱۳۹۸/۰۵/۱۰) در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به ارائه‌ی گزارش اقدامات خود در مناطق محروم و تشریح نظراتشان درباره‌ی این مسئله پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای پس این دیدار، ضمن تقدیر از این جوانان مؤمن انقلابی پیام زیر را خطاب به جهادگران و بسیج سازندگی صادر نمودند:

 

بسمه تعالی

جوانان عزیز گروه های جهادی و بسیج سازندگی

افزودن بر چند کلمه­ای که دیشب حضوراً گفته شد:

اولاً؛ کارتان با ارزش است، سپاس امثال من حق آن را ادا نمی­کند؛ سپاس خدا نصیبتان باد، شکرالله مساعیکم.

ثانیاً؛ کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده ­ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه­ ی پایانی ندارد. پس کار جهادی امروز شما می­تواند ده­ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.

ثالثاً؛ ارتقاء فکری و عملی جهادگران (که گزارش آن را دادید) آنها را از خدمت­ رسانی­ های ابتدایی و یَدی غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه­ ی آن پیرزن روستایی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیت می­بخشد.

رابعاً؛ شعار « خدمت ­رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه­ ی معرفتی اسلام در این باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال اینها است، در برابر میلیون­ها جوان کشور بگذارید.

خامساً؛ جهاد خدمت­ رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده ­ی خدمت، به خود خدمت­ رسان سود می­رساند. دل کندن از بهره­ های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی ذهن، اندیشه را ارتقاء و اراده را قوّت می­بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می­کند. این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت­ رسانی نگذاشته ­اند نشان دهید.

سادساً؛ در محیط خدمت­ رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه، اجتناب از محرمات و تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.

سابعاً؛ حتماً خود مردم منطقه­ ی خدمت ­رسانی، بویژه جوانان را در کار خدمت ­رسانی شریک کنید؛ این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.

ثامناً؛ به ارتباط گروه­های جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاه ­های قادر بر پشتیبانی بپردازید، بی آنکه دچار ارتباط­ های اداری مرسوم و دست و پاگیر شوید.

تاسعاً؛ کارهای خود، پیشرفت ­های خود، موقعیت­ های خود و توانایی­ های روز افزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه­ای از ظرفیت­ های انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق­ انگیز است.

صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابی جعفرالجواد سلام الله علیه.

جمعه ۳۰ ذی­قعده

۱۱ مرداد ۱۳۹۸

سید علی خامنه­ ای

5 1 1 1 1 1