امروز :
جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :
  • Kyyy 3

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶ هزار مدال‌آور جهانی دارد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه ایران بیش از ۶ هزار مدال‌آور جهانی دارد، گفت: دانش‌پژوهان در قبال مسائل کشور و استان‌های محروم و در قبال تک‌تک فرزندان این کشور مسؤولند.

به گزارش گروه اجتماعی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهیدآیت، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در اولین مراسم ملی سالروز تأسیس باشگاه دانش‌پژوهان، اظهار کرد: بناست ریشه داشته باشیم و رشد کنیم و قرار نیست که فقط ذهن‌های انباشته از فرمول و مطالب علمی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه علم باید به انسان کمک کند که انسان متعالی و موثرتری باشد، تصریح کرد: در دنیا خرد به اندازه‌ای مهم است که همسان تمام مدال‌های نوبل، صلح نوبل وجود دارد چون آدمی باید به صلح برسد.
مهاجرانی با بیان اینکه آدمی باید حالش با خودش خوب باشد، افزود: آدمی زمانی حالش خوب هست که بداند که هر چه هست حاصل لطف خداوند است و باید قدردان و شکرگذار او باشد؛ ما برای اینکه بتوانیم بهتر به خلق خدا خدمت کنیم باید درون آرامی داشته و به خودمان به صلح رسیده باشیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشورمان بالای 6 هزار مدال آور جهانی دارد، خطاب به دانش‌پژوهان، عنوان کرد: به طور قطع سیاستگذاران وظایفی را در قبال شما بر عهده دارند و حتما مدال آوران هم وظایفی را بر عهده دارند و این تعهدی دو جانبه هست؛ شما دانش‌پژوهان در قبال مسائل کشور و استان‌های محروم و در قبال تک تک فرزندان این کشور  مسؤول هستید.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شما در قبال این آب و خاک وظیفه دارید، گفت: شما باید در این کشور ریشه بزنید و ما هم وظیفه داریم که بستر این ریشه‌زدن‌ها را فراهم کنیم و این وظایف متقابل هست که یک کشور را به یک جامعه توسعه یافته تبدیل می‌کند.
وی ادامه داد : ما باید فرزندان خردمندی را تربیت کنیم که به تاریخ، فرهنگ و پرچمشان افتخار کنند و جغرافیای کشور شان را بشناسند، تمامیت ارضی کشور شان را بفهمند و میراث فرهنگی‌شان را پاس بدارند.
کاهش فاصله میزان مدال‌آوران استان‌های محروم با تهران با حمایت مدارس معین
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در سومین جلسه آسیب‌شناسی المپیادهای علمی گفت: موضوع المپیادهای علمی در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان ها و مناطق قرار گیرد.
وی افزود: باید ازظرفیت 664 پژوهش‌سرای کشور برای آموزش‌های المپیادهای علمی استفاده شود.
مهاجرانی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مجازی باید به سرعت راه‌اندازی و فعال شود، تصریح کرد: منابع آموزشی لازم در سطح وسیع در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند سراسر کشور قرار می‌گیرد؛ دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تهران و مراکز استان‌ها توسط کمیته‌های علمی برگزار می‌شود.
وی در ادامه بیان داشت: هر کدام از مدارس موفق درالمپیادهای علمی می توانند «معین یکی از استان‌های محروم» شود و در این زمینه مشارکت کند. 
مهاجرانی افزود: حمایت‌های مالی برای اجرای طرح‌های حمایتی می‌تواند ظرف مدت 2 سال تحول اساسی در میزان مدال‌آوران شهرستانی ایجاد کرده و تا حد زیاد فاصله موجود بین تهران و استان‌ها را کاهش دهد.
سیاست‌های آموزش و پرورش برای حذف آزمون‌های زاید، با هدف تربیتی بود
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل که در دوره آموزش عمومی مطرح است بحث پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان است.
وی تصریح کرد: آموزش عمومی (دوره قبل از دیپلم) یعنی دوران شکوفایی و طلایی شناخت استعدادهای برتر در جوانان است؛ نمی‌توان نسبت به این مسئله غفلت کرد. 
مهاجرانی گفت: از سال‌های گذشته تنوع بخشی به مدارس و دسته دسته کردن دانش‌آموزان در دوره آموزش عمومی مورد توجه بوده اما باید این خطا را کاهش دهیم و یک تعادل برقرار کنیم. 
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به نقل از وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سیاست‌های آموزش و پرورش برای حذف آزمون‌های زاید، با هدف تربیتی بود و نه مسائل دیگر. 
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش، مهد نخبه پروری در کشور است، بیان داشت: ما ظرفیت بی‌نظیری در حوزه نخبگان داریم؛ آنها باید سهم خود را در سیاست‌های نخبگان پیدا کنند.
1 1 1 1 1